Volejte kdykoliv 775 101 775

Amortizace ceny práce

Nikdo mi ještě pořádně nevysvětlil proč pojišťovny vyžadují po autoopravnách nižší sazbu na práci v případě opravy starších vozidel. Vlastně jde o paralelu k dříve používané amortizaci na nové díly, které se použily při opravě starších aut. Jakoby vložením nového dílu na starší auto došlo ke zhodnocení tohoto auta, jakoby použití sazby odpovídající potřebám servisu pro zaplacení kvalitních automechaniků mělo vliv na zvýšení hodnoty opravovaného auta. Má si autoservis držet dva typy automechaniků? Jednoho s lepšíma rukama použije na novější auta a druhého s horšíma rukama použije na starší auta. Nebo jen lepšího a v případě opravy staršího auta mu majitel servisu řekne "dělej to hůř, máme to míň zaplacený". Nesmysl. Tohle neřekne majitel servisu, který chce aby jeho práce byla jeho vizitkou. Stejně jako nepovolí k opravám starších aut použití starších dílů. Tak jak z toho ven? Když oprava starších aut je stejná jako oprava nových ne-li je k ní zapotřebí větších zkušeností a delších časových úseků. Protože jednoduše výměna nového dílu za nový díl je samozřejmě jednodušší než výměna staršího dílu. Zkusme někdy povolit zkorodovaný šroubek. Jak dlouho nám to bude trvat a co všechno použijeme, nemyslím taková ta divná slova, ale jaké všechny pomůcky k tomu použijeme. A pak si na zkoušku zkusme povolit pěkně ošetřený nedávno zašroubovaný šroubek.

Požadavek na nižší sazbu v případě opravy starších vozidel je jednoznačně stejně zvlášťní jako před časem používaná amortizace nebo chcete-li korekce nákladů na materiál.

media koutek